Bodø: Børvasstindane (25.06.2022)  6

Start point P-plass Per Karlsatind (5m)
Endpoint P-plass Per Karlsatind (5m)
Ascents Per Karlsatind (1,036m) 25.06.2022 11:12
Rundtinden (1,057m) 25.06.2022 12:03
Breitinden (1,076m) 25.06.2022 12:37
Visits of other PBEs Per Karlsatind p-plass (6m) 25.06.2022 09:37
Kjempeflott dag for tur. Vi hadde overnatta nede på parkeringen og var klar for tur rett etter frokost. Varmt og trykkende nede i skogen, men heldigvis en svalende bris over tregrensa. Der var det og en flott utsikt inn mot Bodø.
God sti og lettgått terreng helt opp på Per Karlsatind. Mye stein siste biten opp.
På toppen var det bare å nyte en fantastisk utsikt mot Sandhornet, Spisstindan  m.m.
På toppen var det bare å nyte en fantastisk utsikt mot Sandhornet, Spisstindan m.m.
Flotte Børstindane
Tilbake mot Legdknubben og Stortind. Sandhornet i bakgrunnen, med litt snø fremdeles på nordsiden
Gikk videre fra Per Karlsatind til Rundtind og Breitind. Ingen tydelig sti her, og det var bratt og steinete, men greit å gå bare man brukte litt tid. Etter Breitind trenger man tau for å kunne fortsette videre innover. Så da ble det retur, samme vei, til parkeringen for meg. Men først etter en god pause for å nyte utsikten her også