Trælafjellet (03.06.2016)

Characteristic Jogging
Ascents Trælafjellet (950m) 03.06.2016
Visits of other PBEs Holmane parkering (300m) 03.06.2016

Parkerte ved Holmane parkering og la 40 kroner i postkassen. Tydeligvis et system basert på tillit da det verken var konvolutter med kvittering eller lås på kassen. Hadde planer om å følge Rune sin runde, men hadde glemt å få med meg GPS-sporet så det fikk bli "på husken". Fulgte skogsveien til endes, krysset elven over broen og satte kursen oppover en bratt og relativt tett bjørkeskog mot ryggen. Flere bratte partier fulgte, men det er lett å finne omgåelser hvis man synes det blir for klyvete.

Kom meg etter hvert opp på Tindafjellet hvor utsikten for alvor åpner seg i alle retninger. Det var en god del snø igjen over 700 meter. Nådde den lille varden på toppen etter en drøy time.

Returen gikk relativt bratt ned i Kikedalen. En del skrenter som må omgås nedover her, men ikke vanskelig å finne en grei rute. Fantastisk grønt og frodig nede i Kikedalen hvor det gikk en grei sti tilbake til utgangspunktet.

Bratt skog som må forseres for å komme opp på ryggen
Tilbakeblikk nedover ryggen
Et av flere bratte partier opp mot Tindafjellet