Sausankingshelg (05.10.2019)

Steintufjellet (703m) 05.10.2019
Surndalsheia (667m) 05.10.2019
Vassgårdsheia (452m) 05.10.2019

Lørdag: Opp Finnsetra og opp på Surndalsheia med den vanlige gjengen. Hele Surndalen og nednpå Finnsetra igjen. Så fant Håkon ut at vi skulle ta med oss Halåsen og inn til Trollvasskaret også. Luftig tur høyt opp. Starta 10 og avslutta 17.53 på Halåsen.
Søndag: Bare familien Mork, store og små. Starta opp Vassgårddalen og derfra gikk jeg og Håkon opp under Sørtussen, Steintufjellet og ned igjen på Finnsetra
Mandag: Kjempetur.. Ble kjørt opp på Skaret. Gikk inn til Langdalsbu og innover høyt i Bjørndalen og opp Bjørndalsskaret. Endte ned Trollvasskaret og ned til Halåsen. Det var en dryg tur med mange høydemeter pga sauer som ikke ville hjem. Men fikk dem hjem da.

Tre dager uten sti gjorde medførte akillessenebetennelse og et halvt år uten løping..

Håkon på tur to på lørdag
Over Halåsen med Eide i det fjerne
Søndag: Nydelig terreng under Sørtussen
Sankegjengen på veg ned mot Finnsetra søndag ettermiddag
Sauer som satt seg fast. Ser veldig idyllisk ut, men rett bak fotografen og til høyre for sauene er det stupbratt. Kasta stein på dyra slik at de snudde.
Bjørndalen sett fra Bjørndalsskaret. Håkon gikk dalen innover, jeg gikk rett opp fra Landalsbu.
Trondalen ned mot Rødalen. Sauene har god kurs. Vi gikk ned Trollvasskaret til høyre nede i dalen