Hellstugupiggen (1) (03.05.2015)

Ascents Hellstugupiggen (2,080m) 03.05.2015

Fin tur, 6 timer på ski fra Spiterstulen. Ikke behov for tau. Vi gikk den slik den er beskrevet i boka, opp renna som er lengst øst også opp eggen. Veldig fin og morsom klyving, med flere eksponerte passasjer. Men vi så spor som går mer rett på mellom breen og toppen, da unngår man å måtte klyve eggen. Så dette er mulig men mulig det noe løst opp der på sommern

Renna rett på

Written by 2000turer 06.05.2015 10:22

Jeg hadde akkurat nådd toppen via renna rett på når jeg møtte deg på Spiterstulen seint den 2. Ble en sein tur, men flott i måneskinn!

Renna var fast og fin og gå, selvfølgelig bratt så forsiktighet for utglidning, men en fin variant på godt vinterføre.

Sv: Renna rett på

Written by dr_oyvind 17.05.2015 18:00

Da gikk du glipp av den morsomme eggen! Der var det til og med oppgåtte spor ;-) Men trolig kjappere rett på mtp når dere var der og jeg mistenker at det er veldig løst opp der for de som velger å gå toppen på sommern