"Ny" kommunetopp i Sande! (11.10.2011)

Geschrieben von 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Startpunkt Kriken (110m)
Tourcharakter Fahrradtour
Tourlänge 2h 23min
Höhenmeter 655m
Karte
Besteigungen Presteseteråsen Vest (570m) 11.10.2011

I går fikk jeg en melding fra 19topper (Tor-Arne Paulsen) om at det muligens fantes et høyere punkt enn den tidligere antatte kommunetoppen Presteseteråsen Øst i Sande i Vestfold. En topp litt lenger vest er to meter høyere! Heldigvis bor ikke jeg veldig langt unna Sande, så etter å ha sikret meg turfølge (JPV100 (Jan Petter Vad) og Øyvindbr (Øyvind Brekke)) var det planlagt en tur denne dagen, 11. oktober. Kom litt sent avgårde på grunn av at jeg måtte få låne bil av besteforeldrene mine, samt bruke tilhengeren for å få med sykler. Pappa hadde stukket avgårde med det meste "kommunetopputstyret" vårt på en annen tur... Hentet Jan Petter og vi dro videre forbi Magasinet (som var stengt...) og inn i Drammens rush-trafikk. Plukket opp Øyvind på Statoil og rånet videre sørover. Bilen jeg lånte var ikke veldig sprek, men vi klarte å karre oss til Kriken, der vi parkerte like før bomveien mot Kaldmo.

Syklet oppover de lange bakkene via Guruløkka og helt inn til Prestevannet. Alle var enige om at dette var et slit, men god trening. Øyvind angret på at han ikke hadde tatt med mer mat, for vi hadde jo alle tenkt at dette skulle bli en kort ettermiddagstur. Parkerte syklene like sør for toppen og bushet oss opp med Jan Petters GPS. Fant toppen som ikke hadde noe særlig utsikt, men vi ante en rødlig og fin himmel i vest og en fullmåne som skulle lyse veien for oss tilbake. Returen gikk greit, men det ble kaldt i nedoverbakkene uten hansker, brr... Takk for en trivelig tur! :-)

Jan Petter og Øyvind på toppen av Sandes "nye" kommunetopp :-)

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.