Flott topptur ved Breivikeidet (09.04.2019)  5

Storfjellet (1.089m) 09.04.2019

Norges største pf-topper
9.4.2019

Kjørte retning Breivikeidet og tok av mot Lillemoen. Parkerte i en brøytet p-lomme ved siste hus. Først skled vi ned skrenten til bekken og myra. Pga en del nysnø var det godt å følge skisporet innover Breidalen. Vi valgte å runde SKAVLEN og fortsatte på skrå opp til Finnheimfjellet (1148). Mange minusgrader og vind sendte oss raskt ned igjen til salen mellom toppene (550). Neste etappe gikk opp snøeggen. uglefisk (Paal Andre Lund) vurderte en skrålinje under toppen, men den varianten var for utsatt pga rasfaren. Returnerte og satte fra oss skiene øverst på ryggen. Heldigvis fikk vi godt fotfeste opp den bratte snøflanken. Utsikten fra Storfjellet (1089) var fullt på høyde med dagens første topp. Plutselig kom et helikopter susende retning Lyngen (en person omkom ved Sultinden). Tilbake ved bilen ble det en liten reprimande for ulovlig parkering (den taklet vi godt).

Dronefilm - https://www.youtube.com/watch?v=H-Z1UvN_7Cg&feature=youtu.be

Benutzerkommentare

Drone

Geschrieben von heisim 10.04.2019 10:01

PS! Flott dronefilm Paal!! ;)

Sprekinger

Geschrieben von heisim 10.04.2019 09:59

For noen fantastiske bilder, får jo helt abstinenser her sørfra. Godt dere er på alerten vdr. snøskred, skummelt. God tur videre!

Velkommen

Geschrieben von otto 09.04.2019 21:01

Troms er i egen klasse når sola skinner i april. Kanskje ikke så merkelig at mellom-europerne har satt kursen hit..

Kein Titel

Geschrieben von elleso 09.04.2019 20:37

Flotte bilder. Ser jeg må komme meg nordover for turer etterhvert.

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.