3 topper i Flatanger (900 topper igjen i Trøndelag) (21.03.2020)

Startpunkt Vei 6306 (215m)
Tourcharakter Tourenskilauf
Tourlänge 6h 42min
Entfernung 18,5km
Höhenmeter 1.017m
Besteigungen Honnavasspynten sørvest (417m) 21.03.2020
Nord for Langmarktjønnin (396m) 21.03.2020
Rørholheia nord (439m) 21.03.2020

Fra vei 766 ved Jøssundkrysset fortsatte jeg etter vei nr 6306. Jeg parkerte på den første og beste parkeringsplassen etter 10 km, men det viste seg at den store P-plassen ved Hanakamvatnet var brøytet. Hadde jeg visst det ville jeg spart litt gåing etter vei. Jeg gikk opp Hanakamdalen og ved vann 220 gikk jeg i NØ før jeg dreide mot dagens første mål Honnavasspynten SV. Topp skiforhold i dag med nysnø på fastunderlag og SOL. Liten beskjeden varde på toppen. Rente ned fra fjellet og fulgte fjellet øst for Langmarktjønnin og opp til turmål nr. to Nord for Langmarktjønnin. Her var det ingen markering i det hele tatt. Flott utsikt, spesielt mot Honnavassheia og Honnavatnet. Jeg returnerte samme vei ned mot Langmarktjønna 289. Det er mulig å ta beinveien på ryggen vest for toppen, men det passer best uten ski. Fra Langmarktjønna 272 fulgte jeg ryggen opp mot Rørholheia Nord. Her var det også en beskjeden varde. Nedenfor toppen tok jeg lunchpause med tre dammsugare og en boks cola. Returnerte til vann 272 og sør mot vann 276 og passerte Setertjønna og kom inn på mitt eget spor i Hanakamdalen.
Dette ble bestigning nr 23-24-25 i Flatanger kommune og
Nr 633-634 og 635 av 1535 i Trøndelag.

Vår i Hanakamdalen
Honnavasspynten SV til venstre
Bedre kan det ikke bli
En beskjeden varde på Honnavasspynten SV (417 moh)
På Nord for Langmarktjønnin var det ingen markering. Rørholheia i bakgrunnen og Svartvatna til høyre
Utsikt fra topp 396 "Nord for Langmarktjønnin" mot Honnavassheia og Honnavatnet
Liten markering på topp Rørholheia Nord
Svenskegrensa er stengt men 3 Dammsugare gikk ned på høykant

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.