Aure/Hemne: Snøfjellet (31.05.2015)

Start point Todalssætra (100m)
Endpoint Todalssætra (100m)
Ascents Snøfjellet (687m) 31.05.2015
Grått på Snøfjellet.

Lise har skrive nokre ord frå denne turen:

Vi overnatta på Todalssetra. Etter en god natts søvn til kraftig elvabrus, var vi klar for nye eventyr! Dagen var grå og relativt våt med et jamnt sig av yr og regn ved frokosttider. Fra Todalssætra er det merket rute til turisthytta Sollia. Vi fulgte denne ruta de første kilometerne. Den går først på en gammel skogsvei til den går over til sti i litt myrlendt terreng. Vi tok av stien da vi ankom det store myrområdet på ca 400 m slik at vi fulgte en ganske rett linje mellom nord- og sørryggen mot toppen. Lavt skydekke gjorde til at det var fristende å legge inn gps koordinatene for toppen. Det viste seg å ikke bli nødvendig, men kjekt å kunne følge samme sporet tilbake igjen på gps-klokka ! Skjønner ikke helt hvordan vi klarte oss uten disse nymotens remediene før i tida... kjekt å ha i slikt vær iallefall ;)

Etter kleskift og god matøkt tok vi kanskje årets suraste tur til Vikafjellet på ettermiddagen.