Hakaskallen og Flotsberget (26.07.2014)

Ascents Flotsberget (603m) 26.07.2014
Hakaskallen (591m) 26.07.2014
Visits of other PBEs Flotsberget hytte (588m) 26.07.2014
Rundkjølbrakka (470m) 26.07.2014 14:00

Hakaskallen

Kjørte til Rundkjølbrakka på moped (Vanskelig å komme helt fram med bil). Nydelig vær og dermed en perfekt dag for en tur i skogen. Tok en rask titt på kartet og satte kurs på "feelingen". Svært tett vegetasjon og vanskelig å komme fram i starten, men etter ca. 400 meter bedret dette seg. Traff rimelig bra på navigeringen og endte opp ved toppen. Fin utsikt i flere retninger. Særlig østover mot Gravberget. Mye blåbær. Ned igjen prøvde jeg å gå mer direkte på rundkjølbrakka, men rotet meg bort i den tette vegetasjonen og endte dermed for langt ned på veien.
Utsikt fra Hakaskallen

Flotsberget

Kjørte videre til Flotta og parkerte der. Tydelig blåmerket sti fra grusveien. Bratt oppover og artig å gå. Flotsberget har jeg vært på tidligere, men kan ikke huske å ha gått opp fra denne siden. Nydelig vær og utsikt fra hytta ved toppen. Fra Flotsberget har man en av Elverums beste utsikter!

Topp-punktet ligger noen hundre meter fra hytta, og her er det et branntårn som er klatrebart. Gikk opp i tårnet og fikk godt 360 graders utsyn. Gikk deretter ned til hytta igjen og skrev meg inn i turboka der før jeg jogget ned igjen til Flotta.