Hikelen (Husøy) (26.06.2014)

Ascents Hikelen (97m) 26.06.2014

Etter å ha besøkt alle toppene på Sanna - så nær som Breidtinden (våget meg ikke helt opp) var det tid for å komme seg videre på vårt Nordlands-eventyr. Men først måtte vi komme oss tilbake til Husøy for så å ta båt neste morgen.

Bjørn Eirik padlet over og etablerte camp på samme sted som for 2 døgn siden. Anne, Karma og meg tok bygderuta over til Husøy og etter at teltet var satt opp var det tid for å besøke Hikelen. Bjørn Eirik valgte å ta det med ro i leiren.
Det var ca. 2km gange fra festivalområdet til der stien startet og så ytterligere 1,5km til toppen.

Da vi kom til det bratte partiet rotet vi det til for oss, og havnet i bratt lende. For bratt for Karma, så jeg gikk først opp mens Anne passet hunden. Da jeg kom opp fant jeg en sti som jeg fulgte nedover og Anne ble overrasket da jeg dukket opp fra et annet sted.

Men selv den riktige veien ble litt for bratt for Karma så jeg ble igjen mens Anne gikk opp.

Om kvelden gikk vi til den lokale puben der Magnus hadde meninger om mangt og mye. Algerie spilte mot Russland, men det var ikke så lett å få med seg det som ble sagt på TVen...

Neste morgen gikk ferden mot Lovund!