Aksla, Rundskue - rundtur fra Gangstøvika (02.03.2016)

Start point Gangstøvika (20m)
Endpoint Gangstøvika (20m)
Ascents Aksla (188m) 02.03.2016

Rett etter endt arbeidsdag på Nørve kjørte jeg ned til Gangstøvika og gikk Borgernes vei utover. Halvveis mot Ålesund tok jeg Siemvegen opp - i retning Aksla Stadion, men forlot stien etter hvert og fulgte en svært vag sti rett opp ryggen. Til slutt endte jeg opp ved Rundskue og Karma fikk seg en ny topp! Til og med en øytopp da Rundskue er høyeste punkt på Nørvøya - den største øya i Ålesund.

Fra Rundskue gikk vi ned til Kråmyra og fulgte en vag sti langs ryggen tilbake til Gangstøvika. Er usikker på om jeg har gått her før. Jeg har nok det, men husket ikke denne stien. Da jeg bodde rett ved Nørve i perioden 2005-2008 brukte jeg å gå lysløypa tilbake til Gangstøvika/Fagerlia.

Jeg hadde ikke med turtøy så jeg trakk bare en regnbukse utenpå. Turen ble til på impuls da jeg pakket sammen PCen på jobben. Men det var en bra impuls. Veldig ålreit å være tilbake i et kjent og kjært område med masse flotte turstier!