Skolma og Grøthornet (23.09.2015)

Start point Øvrebø (Brandal) (110m)
Endpoint Øvrebø (Brandal) (110m)
Ascents Grøthornet (569m) 23.09.2015
Skolma (635m) 23.09.2015

Johan Solberg (JoSo) var på reise til Sunnmøre og spurte om det passet med en tur sammen. Det gjør det selvsagt nesten alltid og spesielt når man får en sjans til å prate "fag" med en toppsamler i elitedivisjonen...

Vi ble enige om at Skolma ville være et OK turmål og jeg foreslo rundturen Kvitneset - Skolmedalen - Skolma - Øvrebø (Brandal), men da regnet satte inn utover dagen fristet ikke den rundturen så mye lenger. Den turen er definitivt best i godt vær!

Så da ble det tur fra Øvrebø i stedet. Traktorveien opp fra vassverket var katastrofalt dårlig så det var godt å komme seg på skogsstien. Karma utnyttet all skravlingen fra menneskene og utvidet sin bevegelsesradius en smule - på grensen av det som var greit.

Jeg vurderte forslag om rundtur over Signalhornet og Sneldelida men hadde egentlig ikke tid akkurat i dag og det fristet ikke så mye i regnet heller. Som en slags trøst stakk vi oppom Grøthornet på vei ned. Grøthornet er et fantastisk utsiktspunkt i godt vær, men altså ikke i dag..

Takk for hyggelig tur og prat, Johan!