Sollia - Løpetur (22.06.2015)

Start point Leikongeidet (150m)
Endpoint Leikongeidet (150m)
Ascents Sollia Østtoppen (661m) 22.06.2015

Mandag, ny uke og mye godsaker fra helga som skal forbrennes. Greit da å starte med en løpetur t/r Sollia fra Leikongeidet. Det var ikke så veldig mange dagene siden sist jeg tok den turen, og siden jeg egentlig hater å løpe lovte jeg meg selv at det skulle bli lenge til neste gang jeg skulle løpe denne ruten. Men løfter er jo til for å brytes. Spesielt når man har gått litt amok med Kvikk-Lunsj i helga...

Dagens rute...

Jeg forlot Myrvåg i 17 grader og sommersol. En vegg av havtåke veltet inn over Gurskøyfjellene og jeg har vært borti de greiene der før. Så tanken om kun shorts og trøye ble raskt skrinlagt. Det ble fleezejakke og ullvanter i stedet. Og blåste gjorde det også, så bekledningen var right on.

Det gikk forbausende greit oppover lia, selv om stien er veldig knausete og har mange myrhull. Det tar litt ekstra på å forsere disse, men jeg fokuserte på å holde pulsen under 140. Da jeg kom på toppen av første rygg var jeg ikke sliten i det hele tatt og resten av løypa gikk veldig greit. Kom i mål på 47,03 - men det tok et sekund for kalde fingre å stanse stoppeklokka...

Ja ja...

Perset med nesten 2 minutter fra forrige gang. Sånn skal det være! Karma koser seg nok når det er litt tempo, da slipper hun å stå og vente på meg hele tiden...

Karma på Sollia. Ønsker seg nok litt sol...

Det var så kaldt at det var bare å løpe hele veien ned. Måtte ta det litt med ro siden kneet begynte å murre men var allikevel tilbake ved bilen før det hadde gått 1,5 time.