Nonshornet (Stirydding) (25.04.2015)

Start point Tuftene (10m)
Endpoint Tuftene (10m)
Ascents Nonshornet (480m) 25.04.2015

På det som BURDE vært en flott vårdag måtte jeg søke mitt innerste indre for å finne motivasjon for å gå ut i regnet og vassing i snø over 300m. Jeg bestemte meg til slutt for å dra til Nonshornet ved Tjørvåg og fortsette rydding av stien jeg holder på å merke.

Etter økten nede i skogen dro jeg og Karma til toppen. Akkurat nå er det stikker fra Tjørvågselet og opp og jeg var spent på hvordan de ville synes i den lette tåka. Det funket ganske greit - fra enhver stikke så jeg forrige og neste - selv om vi ikke har prioritert tett merking på denne ruta.

Når jeg får ny ladning stikker til uka skal resten av stien merkes og etter hvert kommer "skiltbanden" (handy mennene i Turstiprosjektet) med postkasse og skilt. Det skal nok bli riktig så bra til slutt...

Jeg kunne imidlertid klart meg godt uten denne irriterende nysnøen som kom rett før helga. Heldigvis hadde jeg puttet plastposer utenpå sokkene så selv om jeg selvsagt ble søkkvåt ble jeg ikke så veldig kald..