Mehovd og Rennsennberget (30.03.2015)

Start point Luskaråsen (1,034m)
Endpoint Luskaråsen (1,034m)
Ascents Mehovd (872m) 30.03.2015
Rennsennberget (1,014m) 30.03.2015

Påsken 2015;

MEHOVD;

Fra vår leide hytte på Luskaråsen satte jeg kursen fra hytta og rett ned skogen - i retning Mehovd. Skogen var brattere og tettere enn først antatt, så det ble litt "Trysil-Knut" stil nedover. Etter hvert krysset jeg veien og deretter Kardustjernet før jeg gav meg i kast med den relativt bratte østsiden av Mehovd. Morsomt å gå på ski fra hylle til hylle!

Morsom skigåing i Mehovds øst-side

RENNSENNBERGET;

Jeg kjørte ned samme vei som jeg ankom Mehovd, men i stedet for å gå skogen tilbake til Luskaråsen fulgte jeg veien tilbake til Rennsennvatnet. Derfra gikk jeg vestryggen til topps - også en passe kronglete affære, dog ikke så kronglete som Mehovd.

Utsikt fra Rennsennberget

Utsikten fra Rennsennberget var betydelig bedre enn fra Mehovd men nå murret magen. Turen var lang nok allerede og god mat ventet på hytta. Jeg kjørte ned samme veien og lot meg ikke friste av et gammelt skispor i retning nordvest som sikkert ville gi meg mindre kratt å bakse med.

Ved vatnet fulgte jeg den oppkjørte løypa opp mot Luskaråsen og var tilbake ved hytta to timer og førti minutter etter at jeg forlot den...

Hytta vi leide på Luskaråsen. Visstnok den eneste med garasje...