Veten fra Falkanger (28.01.2019)

Start point Falkanger (222m)
Endpoint Falkanger (196m)
Ascents Veten i Åsane (486m) 28.01.2019

Veten fra Falkanger

Jeg har et mål om å passere 200 turer i år, det gjør at jeg også må ut og gå når været ikke spiller helt på lag og det er mest fristende å benke seg foran TVen. Dette var en sånn dag, med kald vinterluft og overskyet vær med snøbyger som var meldt å komme inn i løpet av turen, så var ikke akkurat motivasjonen på topp. Jeg fikk uansett motet meg opp, kjørte til Falkanger og parkerte, tredde luen godt nedover ørene, monterte hodelykten på toppen av hodet og satte av gårde. Stien oppover mot Veten var betydelig mer nedtråkket enn til Høgstefjellet et par dager tidligere. Lett puddersnø på toppen gjorde likevel at fotfestet ikke var på topp, men det var uansett fint å gå uten brodder.

Oppe på toppen blåste det og snøbygene kom som spådd like før jeg nådde opp. Det var ingen sikt i noen retning så det ble bare en veldig kort fotoseanse før jeg satte kursen nedover igjen. Turen nedover var artig, jeg sklei mer enn jeg gikk, men unngikk å gå på ræv. Morro!

Det er på sånne dager, når motivasjonen i utgangspunktet er nær bunnpunktet, men man likevel tar mot til seg og kommer seg ut at det smaker best når man kommer hjem igjen.