Loftshei (29.07.2019)  5

Vi leste om Loftshei i Risørbladet, og ble svært positivt overrasket. Vi kjørte av mot Røed camping og holdt til venstre. Etter å ha kjørt gjennom et tun og over en bakketopp kom vi til en parkeringsplass hvor vi satte bilen.

Vi gikk veien gjennom Rød-tunet og fulgte skogsveien videre. Ved et skilt tok vi en mindre traktorvei/sti opp til høyre. Den ledet til et stiskille hvor vi måtte ta til høyre for å komme til Loftshei. Koste oss med skolebrød og kaffe på toppen. Ingvild fant masse spennende inne i gapahuken. Virkelig et fint sted å raste.

Vi lagde en stor runde ved å ta til høyre i stiskillet på vei tilbake. Stien var merket, men ikke veldig godt, så vi tok til høyre for sent. Måtte derfor snu og gå tilbake et stykke. Det ble en fin runde som avsluttet med litt grusvei.

Flott utsikt utover Sørfjorden mot hytta vår. Bålforbud i sommertørken.
Mye spennende for de små!
Ingvild og Ann Kristin kjøler seg ned i skyggen.
Flott platting og picnikbord utenfor.
Nesten tilbake ved bilen igjen ved Rød.
Satte først på GPS-sporing oppe i bakkene ved Rød, men mesteparten av turen ble med.