Rørtjønna i Stuggudalen (16.09.2017)

Visits of other PBEs Lomunddalen P-lomme (245m) 16.09.2017

Har i hele sommer kjørt forbi skiltet ved Lomundalen P-lomme der det står "Kjentmannsmerket" og det pirret nysgjerrigheten. Etter litt googling fant jeg ut at Kjentmannsmerket arrangeres av Orkdal IL som har merket stier til trimposter rund omkring i Orkdal kommune. Vi har ikke kjøpt Kjentmannspakken og visste derfor ikke hvor denne posten lå men fant ut at vi skulle følge den merkede stien og se hvor vi endte.

Jeg, 5-åringen og vår firbente kompis startet turen ved pakeringlomma og fulgte den merkingen først på skogsvei, deretter sti. Første del var det mye bløt myr men allikevel forholdsvis lett å gå, utrolig vakkert landskap innover dalen, flotte bekker og fosser, vakre store myrer og etterhvert kom vi litt opp i høyden. Ingen topptur dette men jevn stigning oppover.

Da vi nådde turens høyeste punkt hadde 5-åringen egentlig gått nok og vi vurderte å snu men så da folk litt lenger fram, retning et lite vann og vi antok at vi da var i nærheten av posten. Vi gikk et stykke til nedover og fant posten der det var folk. Vi fikk en hyggelig prat og satte oss ned et stykke nedenfor posten med termosene våre og matpakke. Stuggudalen er vakker! Vi var ikke i tvil om at dette området skal vi gå på tur flere ganger :)