Holtejfell (19.07.2014)

Ascents Hafella (624m) 19.07.2014

Etter å ha passert bommen ved travbanen på Burud, var det på tide og orientere seg. Stor skuffelse over at jeg har glemt kart og beskrivelser for veien til Myrehugget som er dagens mål. Nå blir det ren gjetting og jeg satser på veien mot Rakkestadsetra. Parkerer ved et slitent sklit som som sier Holtefjell. Følger et traktorvei oppover i et nord- sørgående dalføre. Aner ikke hvilken retning jeg skal ta. Følger først en traktorvei vestover som ender i en hyttevegg. Går tilbake og ser en topp på østsiden som i det minste er så høy at jeg kan få oversikt. Ny traktorvei til ny hyttevegg før jeg finner en sti som er merket med bånd og etterhvert også blåmerket. Utsikten på toppen er upåklagelig! Etter å ha sturdert GPS-tracket på Endomondoen skjønner jeg at jeg må har vært på Hafella... en topp jeg aldri hadde hørt om :)

Utsikt norøstover mot Tyrifjorden, fra Hafella
Utsikt sørover fra Hafella. Vesfossen, Eikeren og Skibergfjellet.