Hamarøyskaftet (26.06.2016)  6

Start point Hamarøyskaftet parkering (210m)
Endpoint Hamarøyskaftet parkering (210m)
Characteristic Alpine trip
Ascents Hamarøyskaftet (613m) 26.06.2016 13:59
Visits of other PBEs Hamarøyskaftet parkering (210m) 26.06.2016 13:59

Etter Norges nasjonalfjell :) Stetinden/Stádda er vi klare for nok en klassiker her i nord. Litt tunge bein fra i går kompenseres av skyfri himmel og godfølelsen som sitter i etter Stetinden. Ivar Sandland fra Nordland Turselskap er guiden vår i dag. Det blir litt sen frokost, men vi rekker ferga til Drag kl. 1200. Klokka 1400 forlater vi parkeringa, og foran oss har vi tre/fire timers morsom klatring foran oss. Ivar leder an og vi følger på. Koser oss med overkommelig klyving. Vi har selskap av flere andre taulag. Hyggelige folk. Alle koser seg i den solvarme fjellveggen. Returen via fem morsomme rappeller. Har aldri kost meg så mye med «klatring» - En utrolig fin avslutning på fem magiske dager her i nord. Etter Ivar sin anbefaling tar vi middag og overnatting på Tranøy Fyr. Et godt valg – dette er flott og maten er god. Anbefales :)
Ivar på FB: https://www.facebook.com/ivar.sandland?fref=pb&hc_location=profile_browser

I bjørkeskogen opp mot innsteget
Willy tester "landstrykerstil" her i Hamsun sitt rike.
Willy i rutas "crux". Leste om en som gikk hele ruta alene uten tau og stasj ;)
Langt der bak er Lofotveggen :)
Fornøyde karer!
Willy har fangen undertegnede i en rappell