Toppen av Østfold (29.11.2014)

Ascents Slavasshøgda (336m) 29.11.2014

Start fra Lier. Med cathrine (Cathrine Wille Herløvær) sin GPS innstilt på Karsbytjenn traff vi rett på bomveien som vi hadde som utgangspunkt for toppstøtet. Vi fulgte veibeskrivelsen som tok oss forbi den røde hytta, et par hundre meter over ei slette, før vi tok 90 grader til høyre inn i skogen. Noe myr i starten, etterhvert var det bare å holde oppover lia i skogen, og sikte seg inn på det høyeste punktet. Etter femti minutter går vi rett på den lille varden. Det er nok bare spesielt interessert som tar seg bryet med å gå hit. Dog, er du høyest så skal du ha kred for det :) Nesten litt eksotisk at det ikke er mobildekning i området. Telenor ønsket "Velkommen til Sverige". Vi skulle være i Oslo før 1600, men et "ta til venstre" fra undertegnede tok oss inn i Sverige og til Töckfors. Tidsskjema sprakk så vi tok oss like godt tid til litt grensehandel. Med cathrine (Cathrine Wille Herløvær) og Willy (Willy Skaret)