TI PÅ TOPP STJØRDAL (KLIMPAN) TUR NR 10 AV 10 (20.07.2022)

Start point Leksavegen (319m)

Den tiende og siste toppen i Stjørdal ti på topp sto for tur i dag. Kjørte Selbuvegen til Elvran og videre til avkjøring til Leksavegen. Dette er en bomvei på kr 30 som betales med vipps. Veien er 2,5 km. lang og går langs elva LEKSA. Stor p-plass og rasteplass ved enden. Det er en tydelig merket sti opp til Klimpan. Passerte to hytter på tur opp. Like før toppen var det to reinsdyr som beitet. De var ikke så veldig villige til å bli fotografert. Varde på toppen. Værmessig var det betydelig varmere i dag, 15 - 20 grader. På tur ned midt i ødemarken, traff jeg en som drev med malearbeid på ei flott fjellstyrehytte med navnet LITJ-KARÅSEN. Jeg slo av en prat, og det viste seg at han var tidligere kollega med Jan Arve Barstad, som er fra samme sted som meg. Etter den hyggelige praten fortsatte jeg ned til parkeringa. Turens lengde 7,4 km. Min plassering nå i ti på topp er nr. 9 av 170.

Rasteplass ved enden på Leksavegen.