TO POSTER I TI PÅ TOPP LEVANGER (10 POSTER FULLFØRT) (09.07.2022)

Start point GRØNNINGEN (304m)

Terje Husvik og jeg kjørte fra E6 ved Nossum i Levanger og inn mot Markabygda. Videre inn mot innsjøen Grønningen (Bompenger kr 60) og inn forbi Grønninghytta. Denne hytta har 33 sengeplasser og kan leies. Vi fortsatte videre i to kilometer til parkering. Herfra går det en fin gressvokst traktorvei innover, og denne fortsetter som sti litt bratt mot UTSIKTEN mot Grønningen. Yr og regn som økte på utover dagen. Hele 9,5 plussgrader på denne turen. 3,5 kilometer T/R. Retur samme vei. Kjørte videre langs Grønningen til parkeringa for turposten STEINSETVOLA. Myrlendt terreng opp mot toppen som ligger over tregrensa. Mer regn her og tåka laget en vakker trolsk stemning her oppe. 4 kilometer T/R her. Retur samme vei. Kjørte videre mot Bumyra Skistadion og tok en matpause her. Levanger har 20 valgfrie poster på 10 på topp, og i dag avsluttet jeg eventyret i Levanger. Total bilkjøring på GPS-sporet er 14 km.

Flott traktorvei et stykke av veien mot UTSIKTEN på Grønningen.