Hundlia (Orkdal 10/25) (14.11.2019)

Start point Vasslivatnvegen (108m)
Ascents Hundlia (262m) 14.11.2019
Visits of other PBEs Vassliveien bom (105m) 14.11.2019

Etter å ha besteget Vargheia kjørte jeg ned til Fv 710 og kjørte nordover i 8,5 km. Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle parkere. Stoppet ved innkjøring til Sandberg for å sjekke forholdene.
Her sto det en plakat om YTRE GEITASTRAND LANGSPRENGARLAG. Dette må vel være en lokal utgave av Ytre Enebakk. Jeg parkerte ikke her,men kjørte videre ca. 300 meter til innkjøringa til venstre på Vasslivatnvegen. Her var det bomkasse (Kr 50 for å kjøre inn veien) og en brakke. Her var det god plass til parkering. Jeg gikk rett opp fra parkeringa over en åker og kom inn på ei myr før jeg gikk inn i skogen. Litt uryddig like før toppen. På toppen er det en trigpunktbolt ved en stein. Her må man holde tunga beint i munnen, for det er stup rett ned ca to meter fra bolten. Trigpunktnavnet er Hundlikammen. Flott utsikt mot Trondheimsfjorden og Stadsbygd. På returen fulgte jeg et myrdrag ned til torvmyra og fulgte myr og sti ned til Hammerfjell.

YTRE GEITATRAND LANGSPRENGARLAG. (Plakat på veikrysset til Sandberg)
Parkerte ved denne brakka  på innkjøringa til Vasslivatnvegen
Parkerte ved denne brakka på innkjøringa til Vasslivatnvegen
Bomkasse ved Vasslivatnvegen på motsatt side av brakka
Fulgte ei frossen myr
God utsikt mot Trondheimsfjorden og Stadsbygd. Trigpunktbolten foran steinen til venstre