Vargheia (Orkdal 9/25) (14.11.2019)

Start point Bommen på Fjellkjøsvegen (248m)
Ascents Vargheia (611m) 14.11.2019
Visits of other PBEs Kvernamoen p-plass (250m) 14.11.2019

Kjørte ut til Orkanger og fulgte vei 710 mot Lensvik/Valset. Ved skilt Kvernmo og Husdalen til venstre (vei nr. 6640) kjørte jeg inn forbi Kvernamoen og til parkeringa ved bommen på Fjellkjøsvegen.(6,5 km.) Herfra på godt merket sti og 10 minusgrader. Det var spor i snøen etter en som hadde gått før meg for to dager siden. Passerte et islagt fossefall, gikk forbi en hytte og videre opp til Reinvasstjønna. Her var det ei hytte og en trebenk og bord med en fin utsikt. Rundet tjønna på høyre side og tok innspurten mot toppen. Det var litt berg og dalbane opp mot toppen da det er den vestligste toppen av tre topper som er den høyeste. Stor varde med skilt og trimbok her. Det var en med navnet Grønningen som hadde skrevet i boka, kanskje en slektning av skikongen Harald Grønningen? Retur samme vei. Litt is under snøen noen plasser.

Måneskinn over Vargheia
Passerte denne flotte isfossen på stien mot Vargheia
God skilting på stien mot Vargheia
Ei hytte ved Reinvasstjønna
Reinvasstjønna var islagt, og båten var gått i hi
Sittegruppen ved Reinvasstjønna med flott utsikt