Bukamyrfjellet (Prøvetur Naturperler i Namsos)( (02.08.2019)

Start point Midtgard på Enganvegen (83m)
Ascents Bukamyrfjellet (216m) 02.08.2019

Kjørte fra Namsos til Meosen Bru like etter kommuneskiltet til Overhalla på Fv 17. Svingte til venstre inn på Reinbjørvegen, og tok neste umerkede vei til venstre mot skilt for bomveg og til venstre igjen etter Enganvegen. Bomavgift kr 30. Kjører man om Vemundvik (ved kirka) er det gratis inn til startstedet. Etter fem km. fra Meosen bru er det et skilt for skiløype til Finntjønn. Parkerte litt før skiltet. På motsatt sider av skiltet ved gården Midtgard gikk vi litt bratt opp fjellryggen mot toppen. NB: Stup på høyre side. Når det flatet ut ved ei myr dreide vi til høyre og kom opp til ei nydelig lita myrtjønn. Litt NØ for tjønna ligger det høyeste punktet på 216 moh. God utsikt ned mot tjønna. På returen krydret vi turen med å gå ned dalen til Midtgard. Dette var også en grei rute ned. Total lenge T/R 2,6 km.

Enganvegen er bomvei med kr 30 i avgift
På motsatt side av dette skiløypeskiltet starter fjellryggen mot Bukamyrfjellet
Idyllisk tjønn like før toppen av Bukamyrfjellet
Utsikt fra toppen av Bukamyrfjellet mot myrtjønna nedenfor