Utsikten (Juletur til Horten) (14.12.2015)

Start point Hoppbakken (116m)
Ascents Utsikten (126m) 14.12.2015

Når man besøker Horten er det obligatorisk å besøke Utsikten. Det er god (skiltet) parkeringsplass ved enden av hoppbakken i Horten. Det var en del minusgrader så bakken var tilfrosset. Jeg gikk opp den vanligste veien til utsikten på ca 900 meter.
Dette fjellet er besteget hele 742 ganger. Det har vært så mange happenings (eks.Farrisvatnet) på Vestfoldlista i det siste, så jeg har meldt meg på denne lista nå. Jeg har sakset følgende fra partiet Venstre i Horten: "Venstres mål er å gjøre Horten til en moderne, grønn og levende kommune."
Ved et besøk på byens kjøpesenter oppdaget jeg at Rødnissene og Blånissene var skiftet ut med Grønnisser. Nb! Snilens Rødnisselue må nå byttes ut med en Grønnisselue.

Rødnissene og Blånissene i Horten er byttet ut med Grønnisser
Det er ikke langt fra sivilisasjonens mas til Utsikten hvor villmarken suser.
Fin skilting til Utsikten (Horten Kommune)
Fint maleri ved skihytta til hoppbakken
Litt lite snø i unnarennet
God fart i ovarennet
Utsikten er nr 1 i Norge
Fin oppfrosset sti til Utsikten
Toppvarden på Utsikten

Lua mi forblir nok rød Terje

Written by Snilen 15.12.2015 17:42

Det har ingenting med politikk å gjøre, det er bare den fargen de skal ha. Så deg ikke noe da jeg var der i går, må ha bommet på tiden.

Sv: Lua mi forblir nok rød Te

Written by TERJES 17.12.2015 12:10

Jeg har sjekket litt på diverse kjøpesentre og det viser seg at 99,9% av julenissene er røde, ja for å være ærlig fant jeg kun en grønn nisse. Jeg var på en drømmetur til Andebu i går. Denne toppen er i likhet med Utsikten, veldig sentrumsnær. Det samme gjelder topper i Sandefjord og Larvik. Vestfold er topp!!