PASSERTE SNILEN PÅ TUR OPP TIL UTSIKTEN (29.05.2015)

Ascents Utsikten (126m) 29.05.2015

FAMILIETUR TIL UTSIKTEN.
Den obligatoriske turen opp til Utsikten ble tatt i dag sammen med Sara og Alicia.
På tur opp passerte vi snilen, men med det tempoet snilen holdt, kommer han ikke opp før om noen dager.(se bilde) Barnebarnet på 1,5 år gikk nesten hele veien opp på egne føtter, bortsett fra noen runder på nakken. På toppen fikk vi se varden som snilen hadde restaurert. Det var et skikkelig fagmessig restaureringsarbeid som var gjort. Hver eneste stein var sirlig stablet slik at varden ble stødig. Jeg forsøkte å ringe Snilen for å skryte av jobben, men han tok ikke telefonen. På toppen ble det inntatt kvikklunsj og drikke. Benken på toppen trenger kanskje også restaurering?

Snilen på tur opp til Utsikten
Alicia og jeg på toppen av Utsikten
Alicia og jeg på selve toppunktet

Snilen

Written by morsor 30.05.2015 14:32

Snilen er der hver dag. Men det kan ganske riktig være at den som starter en mandag ikke kommer fram samme dag, men det merkes ikke siden det er en Snile på toppen daglig :)

Ser du koser deg bestefar

Written by Snilen 30.05.2015 10:20

Takk for hyggelige ord vedrørende vardebygging. Må få legge til at varden står ved tindens høyeste punkt, mens betongsteinen er en bystein som markerer Hortens kommunegrense før kommunesammenslåingen med Borre.