NATURPERLETUR TIL BARSTADDAMMEN (27.12.2014)

Start point SKISTUA SPILLUM (53m)

NATURPERLETUR TIL BARSTADDAMMEN.

Det har kommet så mye snø i Namdalen, at det er nesten umulig å gå utenfor oppkjørte løyper.
Sesongens andre skitur startet ved skistua på Spillum, og jeg fulgte lysløpa etter nydelige trikkeskinner. Jeg passerte en gapahuk og satte kursen mot Spillumsbekken. Fortsatte løypa mot Barstadvatnet. Men like ved Sevielva hadde løypemaskinen tatt en u-sving og kjørt tilbake igjen. Det var fremdeles 400 meter igjen og det var over 1 meter med djupsnø. Skiene gikk helt til bunns og det ble en strabasiøs tur mot Naturperleposten ved Barstaddammen. Det oser av historie ved denne dammen, og kommer du hit kan du lese historien om Barstaddammen på Natuperleposten. Det er en fantastisk utsikt mot pf100toppen Barstadbøla fra dammen.

Skilting fra lysløypa på Spillum
Vinter på Barstadbøla

Skiføre i Horten også

Written by Snilen 28.12.2014 22:14

1,5 cm snø og litt rim på en kortklippet golfbane er akkurat nok. Men kunne godt få låne en snau halvmeter eller så fra Namsos.

Sv: Skiføre i Horten også

Written by TERJES 29.12.2014 00:12

Det har kommet 30 cm nysnø i dag også. Skal du låne litt snø må det skje raskt, for det er meldt regn hele neste uke.