Koltjønnberget (27.11.2014)

Start point ØSTRE KLUKEN (155m)
Ascents Koltjønnberget (371m) 27.11.2014

KOLTJØNNBERGET

Kjørte inn til Vuku og fortsatte til Ulvilla hvor det er skiltet til Kjesbuvatnet. Jeg hadde valgt en kort tur i dag, da jeg skulle innom Premieskapet etterpå, for å hente en mengde premier til Otterøy il og til Namsos Turmarsjforening. (Medaljer og Glassblokker) Parkerte ved Østre Kluken ca 200 meter etter veien som går forbi Åsen. Gikk etter veien forbi Åsen, og etter en veibom og ei lita hytte, forlot jeg veien og gikk rett mot toppen. På toppen var det et mosegrodd trigpunkt og ei veltet gran. Ingen utsikt. På returen gikk jeg forbi Klukstårnet, men jeg så ikke noe tårn. Like etter Klukstårnet går det en fin traktorvei, som snirkler seg ned mot veien. Returnerte etter veien til bilen. For å gjøre denne turen enda kortere er det mulig å kjøre helt inn til bommen etter Åsen.

Skilting til Kjesbuvatnet
Ulvilla kraftstasjon
Ulvilla kraftverk
Soloppgang ved Østre Kluken
Lita hytte etter passering av Åsen
Toppen av Koltjønnberget med trigpunktet foran