Hyttehelg med tur til Resfjellet (Meldal) (07.04.2013)

Ascents Resfjellet (1,165m) 07.04.2013
Mjuken (762m) 07.04.2013 15:00
Visits of other PBEs Ogjerdhøylu (697m) 07.04.2013 15:00

Fredag 5.4.13
Kort uke etter påske men deilig å kunne dra på hytta igjen! Lang dag på jobb fredag men både hytta og pizza'n var varm før ni.

Lørdag 6.4.13
Snøbyger med solgløtt innimellom.. Tok turen til nærmeste fjelltopp - Mjuken, som en fin avveksling langs den oppkjørte rundløypa. Lite folk å se i fjellet, så det er nok mange som har startet våren. Men der tok de feil..

Søndag 7.4.13
Yr melder opphold og litt sol fra 12 og utover så vi legger av gårde rundt de tider. Målet for dagen er kommunetopp i Meldal - mektige Resfjellet. Dette er uten tvil den fjelltoppen jeg har vært oppe på flest antall ganger; både vinter og sommer, men aldri i så dårlig sikt. Værmeldingen slår ikke til og det er totalt white-out et godt stykke nedi fjellsiden. Det har vært 3-4 på toppen før oss men de har ikke fulgt "normal" løype. Jeg gjør det idiotiske feilen å følge sporene og mister de etterhvert. Da må GPS'en frem for at vi skal finne frem.. Kona er ikke happy med forholdene og vil snu, men vi kommer da opp til slutt. Litt kluss med gammel-hunden på tur ned men til slutt er vi nede ved Høyløa der appelsin og Kvikk Lunch kan inntas. Nå snør det seriøst tett og hjemturen blir stri.

En flott hyttehelg med fine dagsturer. Rakk akkurat hjem til ny 4-0 seier på TV. :-)

GPS-spor fra lørdagens tur til Mjuken
Et skikkelig uryddig spor fra topptur til Resfjellet