JPL utmarsj (03.05.2019)

Visits of other PBEs Greidung P-lomme (144m) 03.05.2019

Dag 3 av DNT-F Oslo sin tur "Josten på langs med Lodalskåpa" sammen med 12 deltakere og en med-turleder/instruktør.

Trollsk stemning på tur nedover Erdalen.

I dag skulle vi krøpet ut av teltene ved Ståleskaret og besteget både Kåpa og Nibba, men grunnet gårdagens vendereis ble det ikke slik... dessverre. Etter ei ny natt ved Vetledalseter var det derimot tid for å rusle fremover og ned til bebyggelsen i Erdalen, der minibuss skulle ta oss tilbake til Supphella og bilene våre.

Vi venter på skyssen her, mens skyssen venter på oss noen hundre meter lenger ned i veien... ;-)

Naturlig nok var flere deltakere skuffet over at det ikke ble noe JPL denne gangen. Jeg var skuffet selv, men kan ikke tenke slik når det er jobb.

"Ingen skam å snu" ble navnet på FB-gruppa vi opprettet for å dele bilder.

Etter at vi hadde tatt farvel måtte jeg legge veien om Sognefjellshytta for å levere utstyret som var tatt ut fra lageret.

Jeg var motivert for skitur i Jotunheimeen. Jeg har liggende 2-3 skiturer delvis planlagt på vestsiden. Dessverre måtte jeg innse at jeg var for dårlig forberedt på dette. Bl.a. manglet jeg både telt og kart. Dessuten er Sognefjellveien stengt mellom 20 og 08, så dagstur fredag hadde jeg ikke rukket. Da ble det å sette snuten hjemover for denne gang.

Dag 2