TT-tur "Sylan vest", dag 2 (14.04.2018)

Visits of other PBEs Skarvan og Roltdalen nasjonalpark (670m) 14.04.2018 09:48
Schulzhytta (574m) 14.04.2018 15:08

Dag 1

Dagens etappe var meget overkommelig så vi tok oss god tid på Prestøyhytta. Meget gode deltakere som tok de oppgavene som dukket opp gjorde at vi likevel kom oss av gårde i OK tid.

I dag var det strålende sol fra skyfri himmel og ingen vind. Det ble derfor en lang lunch halvveis til Schulz.

Vel fremme på hytta var det tomt men god lunk i huset. Det var også vann i kranene noe som ble godt tatt i mot. Smelting av snø tar mye tid og krever mye bruk av gass.

Utover kvelden kom det både store og små turlag på hytta og til slutt måtte vi plassere 3 på flatseng inne på spisestua. Vår lengste etappe var søndag og vi måtte rekke en buss så vi tok veldig tidlig kveld etter å ha avtalt rekkefølge på kjøkkenet med en annen stor turgruppe på 10.

Dag 3

Prestøyhytta med Holmfjellet i bakgrunnen.
Lang rekke over Kvennfjellvatnet med Fongen i bakgrunnen.