Cala Magraner (Mallorca) (12.10.2017)

Characteristic Sport climbing
Visits of other PBEs Cala Magraner parkering (100m) 12.10.2017 11:47
Cala Magraner (10m) 12.10.2017 12:12

Torsdag var det skolefri i Spania på grunn av nasjonaldagen, men ut over det så vi ingen feiring. Vi valgte å kjøre et godt stykke ned på sør/øst-kysten for å prøve ut et populært crag ved ei bukt helt nede ved sjøen.

Det tar en liten halvtime å gå fra vegen og ned men det er verdt hvert minutt. Snakk om idyllisk klatrecrag med klatreruter på rekke og rad i alle vanskelighetsgrader og ei lita strand for både soling og bading rett ved siden av.

Vi klatret ikke så mye i dag både på grunn av varmen og dagsform. Dessuten var det klart mest trafikk/kø på de enkleste rutene som vi må holde oss til. Det var fristende å prøve seg på litt tøffere grader i dag men etter mat, sol og bad ble kroppen helt slapp.

Hit kommer jeg veldig gjerne tilbake! Her kan man klatre effektivt i 3-4 dager til ende.

Midtre del av feltet der vi fant noen greie ruter.
Nedre del av feltet der det må traverseres over vannkanten bort til en del av rutene. Ingen DWS her da vanner er alt for grunt.
Et lite inntrykk av den idylliske bukta med strand i enden. Savner vidvinkelen her.