Puig St. Marti (Mallorca) (09.10.2017)

Characteristic Sport climbing
Visits of other PBEs Puig de Sant Martí (249m) 09.10.2017 13:22
Puig St. Marti parkering (175m) 09.10.2017 13:22
Puig St. Marti (220m) 09.10.2017 13:22

Mandag dro vi tilbake til gårdagens klatrefelt rett etter frokost. I dag følte vi oss erfarne og kjørte glatt forbi forbudsskiltet og parkerte der klatreføreren anviser.

Det ble en kort, enkel og litt uinteressant 4a på nordveggen som oppvarming. Deretter tok vi en veldig fin 4c og en like fin 5a på vestveggen. Jeg fikk opp tauet og fruen fulgte på i god stil på topptau. Til slutt fikk jeg kost meg litt ekstra på en 5c og en 6a. Graderingen føltes litt bedre i dag.

Etter klatringa ruslet vi opp på antennetoppen. Her var det stor aktivitet av paraglidere og flott usikt i alle retninger.

Medbragt lunch på Platja de Alcudia men sola hadde gjemt seg bak ei stor svart sky så det ble tidlig retur til hotellet.

Klatrefeltet sett fra antennetoppen. Nordveggen midt i bildet mens vestveggen ligger på høyre side av ryggen midt i bildet.
Minnesmerker over paraglidere som har omkommet fra dette utspranget. Stor aktivitet med utsprang herfra i dag.
En Geocache hadde visst gjemt seg på antennetoppen også.