Resfjellet med randoski (15.04.2017)

Ascents Resfjellet (1,165m) 15.04.2017 17:56
Visits of other PBEs Ogjerdhøylu (697m) 15.04.2017 16:46

Påskeaften og godværet har virkelig slått til. i dag er det avreise for Marianne, Morten og de 4 hundene. Eskil tar turen ned til Å for etterfylling av noen unødvendigheter før helga. Det blir ikke noe tur før en kjapp ettermiddagstur til Resfjellet med Eskil.

Vi har tatt med rando-utstyret opp til hytta og tar det med oss på pulk opp til Høyløa. Her monterer vi på tungt utstyr og rusler opp normalvegen til toppen. Vi er de to siste som signerer toppboka denne dagen og har hele fjellet for oss selv. Vi finner en flott nedkjøring bl.a. med en mellombratt flanke midt i som er urørt.

Vel nede er jeg klar for en ny tur opp men det er dessverre litt for sent på dagen. Vi skal jo spise grillmat og knekke et kjempesvært påskeegg før natten kommer.

Vi har lagt om til toppturutstyr og er klar for bakkene opp mot toppen. Pulk og fjellski blir stående ved Høyløa.
Terrengfelle grad 3 rett ovenfor Elbergtjønna. Som vanlig går hovedløypa i ei gryte rett under en gigantisk skavl. "Det har jo aldri gått skred her...!". Vi går som vanlig på oversiden.
Boka på toppen er signert, nedoverustyret er justert og montert og vi er klare for en kjapp nedtur.
Kjekt med sprek ungdom som kan ta pulken med rando-utstyret ned til hytta.