Okla (13.04.2017)

Visits of other PBEs Dalsbekken bro (648m) 13.04.2017 10:29
Bårdsgarden parkering (620m) 13.04.2017 10:29
Dalen vinterparkering (602m) 13.04.2017 15:04

Det er fast takst med minst en dag i alpinbakken i løpet av påska. I år var vi 3 potensielle deltakere på en slik tur men siden alle hadde rando-utstyr ble det topptur i stedet.

Morten, Eskil, en kompis og meg startet relativt tidlig fra P-plassen i Eldalen. På Oppdal svippet vi innom VPG for å låne en sender/mottaker (Oppdal har tydeligvis hverdag Skjærtorsdag da det meste av butikker så ut til å være åpne) før vi satte kursen mot Storlidalen. Været ble dårligere jo nærmere vi kom men vi hadde valgt oss en lett/ukomplisert topp så det var ikke noe show-stopper.

Vi startet ved Bårdsgården og kom oss etterhvert opp til smultringen Bårdsgårdkamben. Her valgte Morten å snu så da måtte jeg holde tritt med ungdommen på egen hånd. Det gikk greit så lenge løypa ikke ble lagt for bratt.

Oppe i høyden var det dårlig sikt med vi fant til slutt varden ved Snydda der det var litt trafikk. Siden Morten kunne plukke oss opp hvorsomhelst valgte vi å kjøre ned til Dalen. Ikke all verdens skiføre men vi fikk da satt noen svinger ned mot bjørkeskogen.

Tilbake i Resdalen er det som vanlig tungt å gå fra bilen og opp men dagens topptur var ikke værre enn at de siste bakkene gikk greit unna.

Ungdommen kjører på oppover bakken mens jeg imiterer overskudd og styrke ved å fiske opp mobilen og ta bilde i fart.