Bruviknipa med Line (25.10.2023)  6

Start point Båtaleitet (350m)
Endpoint Båtaleitet (350m)
Ascents Bruviknipa (822m) 25.10.2023 14:08
Visits of other PBEs Båtaleitet p-plass (350m) 25.10.2023 12:50
Nydelig høstdag i vest. Line hadde lenge ytret ønske om tur til Bruviknipa og i dag passet det på alle måter. Drøyt halvannen time hjemmefra. Ved parkering på Båtaleitet ble LIne oppmerksom på et turtoalett like ved parkeringen med en artig illustrasjon nederst på døren, som gjorde at vi et øyeblikk skvatt til..
"To do..."

Kraftige vindråser fra sørøstlig kant, hard frossen bakke i opptining. Fikk ganske raskt varmen i kroppen. Prat med tysk dame like etter at bratteste stigningen var unnagjort, som hadde et friår i Norge sammen med sine to små hunder; i alle fall var hun heldig med været i dag.

Mindre vind på toppen enn lengre nede, skarp utsikt særlig i nordlig og østlig retning mens det mot sør var et skyopptrekk og litt mer disig. Oppholdt oss en god stund på toppen bl.a med inntak av niste, inntatt atskillige timer etter frokost.
Vest utsikt. Med god zoom(og det blotte øyet) kan Troll A sees.

Kraftigere vind på vei nedover eggen mot bratten, og vi måtte begge ta på oss ekstra klær. Nede i bratten hyggelig prat med lokal meget trivelig dame som tydeligvis gikk denne turen ofte, hun kunne fortelle at det er planer om anleggelse av sherpasti opp bratteste partiet. Håper den unike floraen i så fall tas hensyn til! Ned til bilen på knapp time; eldste datter er riktig så lett på foten både oppover og nedover!
Over Bruvik, vestover Sørfjorden
Høstidyll ved fjorden(Foto Line)
Takk til Bruviknipa for en flott turdag

Flere stopp langs Sørfjorden som kunne by på flotte høstfarger. Tusen takk til Line for en alle tiders tur; endelig klaffet det!