Kjort - dagens andre Vindafjord-topp (12.12.2020)

Start point Stokkadal p-plass (153m)
Endpoint Samme (154m)
Ascents Kjort (607m) 12.12.2020 15:01
Visits of other PBEs Stokkadal p-plass (150m) 12.12.2020 14:08
Etter tur til Gråhorga, som hadde gått raskere enn jeg hadde sett for meg, og etter å ha "investert" såpass mye kjøring var det ikke vanskelig å bestemme seg for en ekstratopp. Kjort lå ikke langt unna og så ut til å være en rask og grei tur. Etter en drøy halvtimes kjøring fra Innbjoa ankom jeg Stokkadal p-plass. God skilting og merking mot Kjort rett over veien visavis p-plassen. På fin og for en stor del gressdekket traktorvei jevn uavbrutt stigning nesten helt til Kolltveitskardet. Videre i sørvestlig retning, fortsatt godt merket, oppover nordøstryggen i sørvestlig retning til Kjort. Høyeste punkt ca hundre meter nordøst for varde og el. installasjon av et eller annet slag sørvest på toppryggen. Fin utsikt; flottest mot Vindafjorden og bl.a. Grytenuten og Fjetlandsruten i sørøstlig retning
Utsikt sørøst. Sandeid venstre bildekant. Den snødekte toppen til høyre må være Grytenuten 863 moh. Vindafjorden sentralt i bildet
Utsikt nordvestlig retning.
Utsikt østlig retning. Melderskin og Bjørndalstinder litt til venstre for midten. Folgefonni delvis skjult av skyer nå
Varde med utsikt sørvest. Høyeste punkt er ca 100m lenger nordøst

Ned igjen samme vei, fortsatt med mer enn brukbart dagslys. Turen til Kjort er relativt k(j)ort og lettgått og passer godt for mange inkl barnefamilier. Bedagelig kjøretur hjem med flott musikk på Spotify etter en uventet flott turdag i midten av desember! Kan det bli så mye bedre?