Rondane dag 2; Smedtraversen - og Trolltinden (18.08.2006)

Ascents Storsmeden (2,016m) 18.08.2006
Trolltinden (2,018m) 18.08.2006
Veslesmeden (2,015m) 18.08.2006

Dette er en av turene hvor jeg har mistet alle bilder pga datacrash...
Etter ca 3000 høydemeter dagen før var bena ikke veldig innstilt på høyt tempo i dag. Ville prøve Smedtraversen, og til slutt Sagtinden om bena holdt. Opp til Veslesmeden var enkelt, og også lett ned til laveste punktet før oppstigning mot Storsmeden. Litt kinkig å finne veien opp i begynnelsen, litt klyving et par steder, lenger oppe ble det noe lettere, til gjengjeld gjennomgående ganske løst. Men snart var jeg på Storsmeden og nedover vestryggen bar det. Jeg var i tvil om ryggen norvestover mot Sagtinden, hadde lest at denne var temmelig luftig, så med mine tunge ben valgte jeg den lange og tunge løsningen, gikk hele dalføret øst for Sagtinden for å starte oppstigningen fra nordryggen, og vel oppe, samme vei ned igjen. Det ble en lang vei og ditto dag for etter hvert meget slitne ben, og jeg skulle jo gå ut til bilen ved parkeringen også. Klokka var godt over midnatt da jeg stuptrøtt subbet inn på hytta i Valdres etter 2 dager med vel 5000 brutto høydemeter og nesten nærkontakt av 3. grad med et av naturens heftigste meteorologiske fenomener..