En liten runde i Garajonay nasjonalpark (15.01.2024)

Visits of other PBEs Garajonay nasjonalpark (1,100m) 15.01.2024

Vi skulle forflytte oss fra Las Hayas til Playa de Santiago og hadde litt tid fra utsjekking til bussen fra Valle Gran Rey skulle komme, så vi bestemte oss for å ta en liten rusletur i Garajonay nasjonalpark. Fra Las Hayas fulgte vi først sti mot Arure ett stykke og gikk opp på en liten høyde for å få litt utsikt da det er mye vegetasjon her. Deretter gikk vi litt tilbake og fulgte skilt mot Las Creces som er en liten runde i skogen i nasjonalparken. Var en fin rusletur i skogen på god sti. Det var noen informasjonsstolper underveis der man kunne scanne en QRkode og få informasjon, men hadde ikke dekning på telefonen, så fikk ikke lastet ned noen av de dessverre. Det var noen fysiske informasjonstavle der også så vi fikk lest litt om liveri skogen på veien. Tydeligvis en populær tur for traff endel folk underveis. Da vi kom til en stor åpen piknikkplass i skogen fulgte vi skilt mot Las Hayas tilbake, en annen rute en den vi gikk inn, og kom ut ved kirken. Bjørn var med.

Beskrivelse av alle turene vi gikk på La Gomera finnes på bloggen vår BStur La Gomera