Las Hayas til Valle Gran Rey (14.01.2024)

Fra overnattingsstedet vårt i Las Hayas ville vi gå ned til Valle Gran Rey. VI fulgte en godt merket sti bratt nedover fjellsiden mot Valle Gran Rey. flott utsikt mot dalen hele veien. Stien var grei å følge og det var bare en gang vi var litt usikker på hvor vi skulle gå og det var nesten nede ved husene øverst i Valle Gran Rey. Her var ett stikryss uten skilt, men vi holdt til venstre og det var riktig. Kom da ned mellom husene og ned til asfaltvei. I boka turguide til La Gomera beskrev de en rundttur fra Las Hayas der man snudde og gikk opp igjen en annen sti når man kommer ned til sivilisasjonen, men vi ville gå helt ned til sjøen og se på feriebyen der. Det var ikke veldig spennende å gå de siste kilometrene ned gjennom Valle Gran Rey, men fint å se hvordan det så ut der nede. Vi gadd ikke gå opp igjen, så tok bussen tilbake til Las Hayas etter å ha tilbragt noen timer nede blandt hippiene i Valle Gran Ray. Masse turister her, men verdt ett besøk. Bjørn var med.

Beskrivelse av alle turene vi gikk på La Gomera finnes på bloggen vår BStur La Gomera