Beitelen - Ti på topp Bergen 2021 (12.09.2021)

Ascents Beitelen (260m) 12.09.2021 14:36
Visits of other PBEs Arna Stadion p-plass (90m) 12.09.2021 13:56

Kjørte til Arna stadion og parkerte. Surret litt i starten før jeg fant ut hvor stien startet. Man må gå parkeringsplassen til endes (sørenden) der klubbhuset er. Der går det ned en grusvei mot kunstgressbanen så er det bare å følge langs banen til man kommer til enden der det er en bro og starten på en skogsbilvei. Følg skogsbilveien oppover ett lite stykke, det er skilt mot Spåkevatnet ++, etter noen få hundre meter går det en sti opp til høyre, den går opp til Beitelen. Det er mulig å ta det som en rundtur, og etter kanskje 100 meter kommer man til ett sti kryss der tok jeg høyre sti som går under høyspenten og fulgte denne opp. Fin sti som var grei å følge. I følge ti på topp informasjonen skulle det være ett utsiktspunkt om man fulgte sti til høyre igjen når man kommer opp på "ryggen". Jeg fulgte denne, men var ikke veldig imponert over utsikten, mye vegetasjon, så egentlig ikke verdt omturen. Gikk så tilbake til hovedstien og fulgte denne til toppen av Beitelen. Her var det mer utsikt. Fra toppen fulgte jeg stien videre sørøstover slik at jeg fikk en liten rundtur. Grei liten luftetur.