Packrafting fra Hundvin (08.05.2020)

Visits of other PBEs Bruvoll Camping og kanoutleie (40m) 08.05.2020
Hundven bru parkering (13m) 08.05.2020

Tur med packraftene. Kjørte rv 57 til broa over Hundvinvannet der vi tok til høyre rett etter broa ned på en liten parkering/kanoutsettingsplass Hundven bru parkering. Satte fra oss bilen, gjorde klar packraftene og la i vei ut på Hundvensvannet. I sørøst enden av vannet var det en kort bæring på sti over i Storavatnet. Padlet ett lite stykke i en ganske smal kanal i storavatnet, når det videt seg ut padlet vi inn mot en hytte og bar packraftene over i Vikavatnet. Fin sti å følge, utsettingstedet er rett over veien der stien kommer ut. Padlet så Vikavatnet gjennom en trang kanal til Midtvatnet og fulgte nord-øst siden av vannet i en smal kanal ved Tveitaøya. Veldig kort bæring i enden her, og fant en fin teltplass her. Neste dag ble det kosepadling på Tveitavatnet uten gps, der vi kunne følge jakten til ett par havørner, og overnattet på samme sted igjen. Dag tre padlet vi videre til sørvest enden av Tveitavatnet der det var bæring på sti og vei til Storavatnet. Mye vind i dag, og det ble motvind da vi kom på storavatnet og bølgene gikk hvite. Vi padlet nær land og måtte stoppe noen ganger for å la vinden roe seg, mens vi holdt oss fast i vegetasjonen ved land. Fant ut at det var lurest å gå i land da vinden ikke roet seg så vi padlet til ei bro der vi gikk i land, tok en matpause og tok ut luften av packraftene og festet til sekken, så fulgte vi landeveien tilbake til bilen via Bruvoll camping og kanoutleie, går sti derfra ned til Hundven bru parkering. Bjørn var med.

Turstart i Hundsvensvatnet
Idyllisk på Vikavannet, trang kanal inn til Midtvatnet
På vei inn til Tveitavatnet
Storavatnet
Packraftene er pakket sammen for bæring siste biten til bilen