Teltur på Torofjellet (01.05.2020)

Ascents Toro (733m) 01.05.2020
Visits of other PBEs Hausdalen parkering (94m) 01.05.2020
Osavatnet p-plass (kr) (310m) 01.05.2020
Redningshytten, Gullfjellet (600m) 01.05.2020

Vi fikk transport itl Osavatnet parkeringsplass og gikk derfra sent på ettermiddagen. Fulgte vei og så sti til Redningshytta. Er fremdeles endel snø i fjellet så fra stien fra Svartavannet var det stort sett snøføre oppover, men spor i snøen å følge. Gikk innom redningshytta for å se hvordan det stå ut før vi fortsatte stien videre mot Gullfjellet, men tok av fra stien ved 645 vannet og gikk opp til Torofjellet der vi fant en fin snøfri teltplass og satte opp det fine Lofoten teltet vårt med åpningen mot Svenningen. Vinden kom bakfra så vi kunne ligge med fronten åpen og nyte utsikten selv om det blåste og snødde. Neste dag var det tåke og hadde kommet endel snø. Vi gikk bare en kort tur til Torofjellet og i nærområdet og slappet ellers av i teltet. Dagen etter satte vi kursen mot Hausdalen. Mye snø hadde smeltet nå så fint å gå. Fulgte fin sti fra toppen av Torofjellet og ned til veien som fører til Hausdalen parkering der vi ble plukket opp av Nicolai. Bjørn var med.

Endel snø her enda
Redningshytten
Flott utsikt mot Svenningen fra teltet