Rødtind og Storbogtinden (18.05.2019)

Ascents Rødtind (470m) 18.05.2019
Storbogtinden (568m) 18.05.2019
Visits of other PBEs Storelva Stadion P-plass (30m) 18.05.2019

Flere på arbeid har anbefalt Rødtind om en ønsker en kort skitur, så da måtte jeg prøve ut det. Kjørte til Kvaløya og tok av fra FV 862 ved skilt mot skistadion. Fulgte Storelvbakkveien og Øvre Storvollen til Storelva Stadion P-plass like ved fotballbanen. Gikk så tilbake et lite stykke til skiløypa der det fremdeles var snø nok til å gå på ski og fulgte denne til brua over veien. Derfra var det bare å følge sporene oppover. Måtte ta av skiene ett kort stykke der det var barmark og gjørme, men ellers fint skiføre oppover. Sol og varmt så kunne gå i t-skjorta. Stoppet først på Rødtinden og nøt utsiken en liten stund før jeg fortsatte mot Storbogtinen (Rødtindfjellet). Upåklagelig utsikt mot blant annet lille Blåmann der jeg var i går. Samme vei tilbake.

Rødtind i det fjerne
Postkassa på Rødtind
Fastlandet og Tromsdalstind sett fra toppen av storbogtind
Store Blåmann den høyeste på bildet