Skitur til Lille Blåmann på 17. mai (17.05.2019)

Ascents Litje-Blåmannen (861m) 17.05.2019
Botnfjellet (844m) 17.05.2019
Visits of other PBEs Håkøybotn parkering (10m) 17.05.2019

Mitt 17. mai tog gikk i år til Lille Blåmann på Kvaløya. Parkerte ved Håkøybotn parkering. Selve parkeringsplassen var stengt pga vårløsning, så måtte parkere på bussnuplassen der det egentlig er forbudt å parkere, men snuplassen er veldig stor og jeg plasserte bilen ut på kanten. Bare en bil her fra før. Lite snø i starten så ble skigåing over våte myrer ispedd litt snø i starten. Deretter ble det stort sett gode snøforhold. Mange spor å følge men bare ett ferskt. Fulgte først kraftlinja og så stikkene/pinnene. Møtte to personer som var på vei nedover men som hadde snudd før toppen. Supert vær med sol fra blå himmel, litt mer skyer etterhvert. Var innom Botnfjellet før jeg fortsatte videre til Litje-Blåmannen. Samme vei tilbake. Totalt 2,5 timer på tur

Varden på Botnfjellet, lille blåmann i bakgrunnen
Toppvarden på Lille Blåmann
Ikke like god gli over alt