Svarthammeren (01.05.2019)

Ascents Svarthammeren (659m) 01.05.2019
Visits of other PBEs Kvaløysletta sykehjem (41m) 01.05.2019

Jeg var så heldig å få låne Freyja med meg på tur i dag. Stor-kjølen var målet, og startet fra Kvalrossletta sykehjem som er skiltet fra hovedveien. Gratis å parkere siden det var 1. mai. Gikk på beina det lille stykket opp til der lysløypa starter og fulgte den ett lite stykke før jeg fulgte spor som gikk oppover. Sporene viste seg å tilhøre to personer med kite som vi tok igjen etter en kort stund da de holdt på å ordne kitene. Når kitene var oppe å gå for de fort forbi oss. Var kommet snø og gamle spor var så godt som forsvunnet så det var bare å gå på egenhånd. Kom etter hvert opp i tåka og så til slutt ingenting, komplett white-out, så selv om det bare var 300 meter igjen til toppen av Stor-Kjølen snudde vi og fulgte sporene våre tilbake. Snø i lufta og kjølig vind. Kom unner tåka igjen før vi kom til Svarthammeren og stoppet for fotoshoot her før vi fortsatte ned til bilen igjen. Brukte rett under tre timer på turen. Freyja var med

Fin utsikt før vi forsvant inn i skyene