Nonsbu (10.04.2019)

Start point Skittenelv skole (10m)
Endpoint Skittenelv skole (10m)
Characteristic Ski trip
Visits of other PBEs Nonsbu (280m) 10.04.2019
Skittenelv skole parkering (10m) 10.04.2019

Jeg og Lena bestemte oss for en overnattingstur til Nonsbu midt i uka og etter jobb kjørte vi FV 53 til Skittenelv skole parkering, 30 kr i parkeringsavgift som betales med vipps. Er flere løyper her, men vi fulgte den som gikk oppover, strakaste vegen. Dette var enkle spor, men kom etter hvert inn på dobbeltspor som vi fulgte helt til Nonsbu, se løypekart her: https://skisporet.no/setView/69.7196928/19.3413481/12.1/norges_grunnkart. Brukte 1,5 timer opp. Hytta er liten og det gikk fort å få opp varmen. Var en skoleklasse fra Tromsdalen videregående skole der, men de fleste skulle ligge i snøhule så vi fikk den ene delen av hytta for oss selv. Koste oss med god middag, vin og yatzee, før vi tok kvelden. Neste morgen sto vi opp i seks tiden og var klare for avreise en time senere. Brukte en time ned til bilen og så var det bare å komme seg på jobb. Overskyet men skimtet sola. Utrolig deilig start på dagen med fjellskitur. Lena var med.

Nonsbu
Sola titter frem fra skyene, fin start på dagen