Berbuskamben, Orkdal 100m pf (30.10.2016)

Characteristic Trip by foot
Ascents Berbuskamben (397m) 30.10.2016
Visits of other PBEs Orkdal bygdetun p-plass (225m) 30.10.2016

Jeg og hundene trengte en luftetur og da passet det fint med en 100m pf topp i Orkdal. Kjørte rv 65 vestover forbi Vormstad og fulgte skilt mot Orkdal bygdetun like etter Moe kirke. Parkerte på parkeringsplassen til Orkdal bygdetun Orkdal bygdetun p-plass. Det hadde gått ann å kjøre videre, men vi skulle jo ha trim så tok bena fatt. Gikk oppover traktorveien som fortsetter videre fra parkeringsplassen, ikke den til høyre som går mot bygdetunet, men den rett frem. Holt til venstre i ett kryss etter noen få hundre meter, og så til venstre enda en gang på en bakketopp der veien fortsetter nedover, men gjengrodd traktorvei/sti med rødmerking fortsetter rett frem. Fulgte rødmerket sti til topps, men den går ikke innom høyeste punkt sp måtte ta av stien og gå noen hundre meter i terrenget. Brukte ca 25 min til toppen. Noe utsikt fra toppen selv om den ligger i skogen, Resfjellet var hvitt og godt synlig. Etter å ha vært på toppen fortsatte vi videre på stien for å få en litt lengre tur og se hvor stien førte oss hen. Kom til ett kryss med skilt mot Bergemskamben og rødmerket sti videre som vi fulgte og fikk med oss enda en "topp". Her var det enda bedre utsikt. Gikk ned igjen til krysset og fulgte en traktorvei nedover og kom til grusvei som vi fulgte tilbake til parkeringsplassen, slik at det ble en fin rundtur. Tok også en liten kikk på Orkdal bygdetun. Storm og Teis var med.